Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

torsdag 10 september 2015

Mörbultade ben.

Det var ju väntat att benen skulle få sej en rejäl omgång igår. Frågan är hur det kommer kännas på startlinjen på Lördag. Jäklar vad låren och vaderna är paj. Idag blir det vila och imorgon ett lätt joggpass med några efterföljande stegringar kanske. 

Det var dåligt med löpare på träningen. Vi var fem som sen blev fyra plus tränare Tobbe. Han har kommit 52:a på Vasaloppet och kutat Lidingö halvförkyld på 1:52 Det räckte till en 180:e placering på den tiden. Hade han sprungit på den tiden förra året hade han kommit topp 30. Skaplig skillnad det har blivit. Hur som helst bestod passet av fyra block med tre intervaller i varje. 2 - 3 - 5 minuters och sen började nästa block bakifrån med 5 - 3 - 2 minuter osv. Jag hade bara brorsan som sparring och han stack iväg, sin vana trogen, i ett jävulskt tempo de första två intervallerna. Jag kämpade hårt för att inte släppa ryggen på honom och hann tänka att -fan jag skulle kört mer hård träning. Men på tredje hade jag lättare att följa och han mattades av. Resten av blocken var det jag som drog. Det var ett riktigt bra pass i upp o nedförsbackar. Kanon inför Lidingö. Jag hade svårt att somna igårkväll för kroppen var så uppe i varv. Totalt blev det 14km. Nu är det återhämtning som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar