Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

söndag 6 september 2015

Bra vecka.

Avslutar första veckan efter förkylningen med ett långpass. 28km på 2.30h Det var tänkt att bli 24-25km men återigen lyckades jag hitta nya stigar och missbedömde längden lite. Men det gör inget. Kroppen kändes faktiskt okej idag. Trots regn första timmen och leriga stigar flöt det på fint. Mellan km 18-23 körde jag i 4.27 fart. Åter slogs jag av hur jäkla fort det är för mej. Medaljen känns tyvärr 2-3 minuter bort. Men man vet aldrig vad som händer när det är raceday med publikstöd och löpare runt om en. Ryggar är ju alltid ett stort plus.

Jag hade fyllt camelbaken med 60% vatten och 40% sportdryck idag. Magen protesterade inte. Jag sprang även hela passet fortare än jag brukar göra på mina långpass. Förutom några km i skogen som gick på 7.20 Det var nästintill stigfritt. 

Nu blir det återhämtning inför halvmaran på Lördag. Jag har ett pass inplanerat på Onsdag med Rex. Det är intervaller och de brukar köra ruggigt hårt. Kanske inte optimalt inför Lördagens lopp men det är heller inte så viktigt lopp för mej. Blir nog tre vilodagar denna kommande vecka. Och mängden landar nog på 40-50km. Den här veckan fick jag ihop 64km vilket är fantastiskt mycket för mina ben. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar