Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

fredag 4 september 2015

7km kvällslöp

Kännt mej sliten och trött efter 10km passet i tisdags. Det var ett väldigt lugnt pass så det borde inte kännas av. Vilade igår och ikväll kom jag ut på ett kort snabbare pass innan mörkret. Skönt att löpa utan barnvagn. Första tre km gick på 4.45 - 4.55 - 4.46 och jag tänkte att medalj har jag ingen chans på den 26:e. Det kändes skapligt jobbigt. Sen bestämde jag mej för att detta får bli veckans hårda pass och sprang därför följande tre km på 3.46 - 4.04 - 3.57 Sen avjogg en km hem. Snabbt pass på 32 minuter. Kändes skönt om än lite för ansträngande för att vara ett lätt- hårdpass. Inte en chans att jag skulle klara 10km i 4 fart idag. Hoppas det är förkylningsperioden som gör det lite tungt och att det släpper upp. Hade dock hoppats på överskottsenergi men den lyser med sin frånvaro.

Anmälde mej till Halvmaran i Stockholm ikväll. Brorsan som föreslog. Kanske kan jag få revansch från Ottarsloppet. Tror det blir bra med ett hårt långpass två veckor innan Lidingö. Eventuellt skippar jag Kung Björn veckan innan. Får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar