Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

torsdag 11 december 2014

Inget Läger i år.

Sitter på jobbet och kommer till insikt i hur jäkla bra och lyxigt jag och alla andra i Rex haft/har det på alla läger som klubben styr upp. Just nu är Rex uppe i Bruksvallarna och tränar. Jag är skapligt avis på ett sätt och på ett sätt inte eftersom jag hellre är hemma med Fröjdis och Liv på min lediga tid. Men i alla fall, lyssna på detta. 

En vanlig dag för de aktiva innebär i stora drag att de kliver upp och går till en stuga där frukosten är serverad. Äter och hinner även vila en stund till innan det är dags för första passet. Skidorna har då blivit vallade och klara att åka på för dagens före. Sen dusch, lunch (bara att gå och äta) vila och ställa upp skidor i vallaboden för vallning inför Kvällspasset. Efter det är det bastu, middag, tv, spel, kvällsfika och sova. 

Alla, stora och små, blir behandlade som elitåkare av alla ledare och föräldrar som är med och vallar, lagar mat, planerar träningar etc. Det är härligt att tillhöra Rex!

Nästa år ska jag med igen. Men denna vecka har det tyvärr bara blivit ett träningspass än så länge. Skierg. 5x1000m med 1.30 minuts vila. Inte så superbra tider men det tar sig. Kunde varit värre. Dock får jag nog bara ihop cirka 10% av mina klubbkamraters träningstid denna vecka.



Sammanlagda tiden på 5000m blir alltså 19.11 Det är med vila efter varje tusing. Mitt pers på 5000m (i ett svep alltså) är 18.56 så jag har en ganska lång väg kvar till fjolårets form. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar