Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

måndag 13 augusti 2012

Kåvepenin och planering

Jag äter mina piller och hoppas på att känna mig piggare snart. Aldrig är man så sugen och motiverad till träning som när man är sjuk. Jag har redan börjat fundera på nya mål men även gett upp andra. Jag inser att mitt mål med Lidingöloppet är orealistiskt. Jag hinner inte bli tillräckligt stark löpare till dess. Men jag ska fortsätta "persa". Det har jag gjort varje gång jag sprungit. I mina 4 M30 lidingölopp har jag haft 2.52 - 2.42 - 2.33 - 2.27 och på den vägen ska det fortsätta tills jag har medaljen.

Mina funderingar för 2013 är Axa Fjällmarathon eller rent av Kalmar Triathlon (3.8km simning - 18 mil cykling - 42 km löpning). Det gäller att planera i tid för sådana lopp. I så fall blir det crawlkurs i vinter. Bra vasaloppsträning det med. Dessa är alltså mina boreliatankar, jag får känna efter igen när jag är frisk. Nu gör jag ett nytt försök på fredag med att åka upp till Mora. Den här gången för Vasastafetten. Jag ska springa en kort sträcka och är lite fundersam hur kroppen kommer te sig. Det blir förmodligen den första pulshöjaren sedan den 5 augusti då jag tränade sist.  

3 kommentarer:

  1. Andreas Degerfeldt14 augusti 2012 kl. 16:46

    Kämpa på Mandus!

    SvaraRadera
  2. Tjena Andreas. Har du gift dej? Grattis! Jag kämpar på. Är du i form för medaljen i LL?

    SvaraRadera
  3. Andreas Degerfeldt17 augusti 2012 kl. 13:42

    Tjena Mandus.

    Gifte mig 7/7. Tack, känns bra, men hänt mycket annat också, så träningen har fått lida.

    Jag kommer inte klara medalj på LL, men jag ska som du förbättra mig från förra året.

    Lycka till på Vasastafetten! Jag kör Midnattsloppet i lugnt tempo istället.

    SvaraRadera