Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

onsdag 12 augusti 2015

Pappaledig.

Nu har Liv börjat jobba och jag är ensam med Fröjdis om dagarna. Det känns fantastiskt lyxigt och vi har riktigt kul ihop. Dagarna försvinner. Träningen blir inte optimal men det är inga problem att bli trött. Även om distanspass 15-20km i Lidingöloppsliknande terräng måste bytas ut mot 8-12km asfaltslöpning med barnvagn så ger det för mej. Fröjdis sover kanon när jag joggar med henne. Dock inte så länge alla gånger.

I Måndags blev det 12km på 63 minuter och i Tisdags fick jag ihop totalt 9km på cirka en timme. Körde då 6 stycken backintervaller som tog ungefär 50 sekunder. Jobbigt med barnvagn. Sen körde jag 6-7 stycken 70 meters i överfart. Det var skönt att sträcka ut lite. Joggade resten. 

Idag vilar jag och det känns fint att jag redan kommit upp i förra veckans pinsamma mängd. Så det blir en bra vecka det här. Bara jag får till ett långpass också. Och förhoppningsvis kan det bli ett långt morgonpass i helgen då Liv också är hemma. 

I övrigt har jag kollat min träning inför 2013 och 2014 års Lidingölopp och när jag tittar på det förstår jag resultaten. 2013 gjorde jag pers på LL med 2.20h då hade jag inte direkt löptränat så mycket men jag gjorde klassikern då och fick ihop mycket träning (för att vara mej). Var med på Rex träningsläger bla men mestadels långa cykelpass. Det gjorde mej stark på LL:s bana tror jag. 

2014 däremot gjorde jag knappt några långpass alls från sommaren och framåt. Då föddes Fröjdis så passen bestod av snabba hårda löppass på 5-10 km. Då gjorde jag ett bra Kung Björn 10km veckan innan LL. 39.16 men sen fick jag också bryta LL vid 15km då kroppen gjort sitt.

2015 då? Ja jag har ingen mängd direkt. Tyckte Vasaloppet var så trist i år så det tog tid innan jag tränade något vettigt. Har legat runt tre timmar blandad träning i veckosnitt tror jag. Inte loggat. Men å andra sidan har jag aldrig sprungit så mycket månaderna innan ett Lidingölopp som jag gör nu. Har även tappat en del vikt på överkroppen. Ska bli ruggigt intressant helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar