Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

lördag 22 augusti 2015

Fredag = fest i Vendel

Ja. Två fredagar i rad har jag varit ut till mor o far i Vendel på festligheter. Alltid gediget. Förra veckan var det pensiofest och nu surströmmingskiva. Ruggigt gött och roliga människor.

Jag trycker i mej av allt. Förr lät jag bli det allra göttigaste så som snacks innan mat och kaka efter mat etc men vikten har verkligen minskat kraftigt sen jag ökade på veckodosen löpträning så nu struntar jag i allt diettänk. Har gått från 76kg till 70kg sen starten på denna satsning. Så nu är fokus enbart på bra löpträning. Och naturligtvis i första hand att ha energi till Fröjdis och hennes tempo. Vilket kan vara ganska högt.

Till träningen då. Igår, torsdag var det verkligen full rulle hela dagen. Jag fick en möjlighet till lite jogg och den tog jag såklart. Jogg hem med barnvagn från grillfest. Hela 13 minuter. Säkert drygt 2km. Och det är ju början på en miljon kilometer. Vet ju alla. Kände mej uppvärmd när jag kom hem så passade på att strecha ut benen lite.

Idag, fredag blev det ett kanonpass. Först sövde jag Fröjdis med 2km jogg - barnvagn. Därefter passade faster med bebis upp och jag kunde sticka ut på ett backintervallpass i skogen. Körde backe ner o upp 2.30 min - vila ner till 75% maxpuls sen backe ner o upp 1.30min och samma vila. Körde fem av varje. Kändes riktigt bra faktiskt. Kom upp i 190 slag/min på slutet av varje intervall. jag skulle tippa att mitt max ligger nåt slag över 200. Råtthjärta. 
Totalt 12km med upp o nerjogg. 1.08h. Får se hur helgen blir löpmässigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar