Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

söndag 2 augusti 2015

Första intervallpasset

Nu har jag klarat av första intervallpasset på ganska tunga ben från gårdagens långkörare. Det känns bra på många sätt om än snabbheten och pumpen är långt ifrån vad den varit förr. Det som var skönast var att jag kände mej stark på sista intervallen och kunde där öka trots att jag slet på de tre första. Kanske har min grundträning i 6min fart inte varit helt kass. 

Gpsen visade 2.15km på ett varv. Vet inte hur exakt den mäter när det går upp o ner och svänger snabbt men det är skitsamma. Mina tider blev 9.19 - 9.14 - 9.15 - 9.03 med tre minuters vila mellan. Brorsan hade 9.10 - 8.53 - 9.09 - 9.20 skönt att ha en löpkamrat på detta pass. Totalt blev det 15km med upp och nedvarvning. Bra pass! 

Imorgon blir det vilodag och sen ett kortare distanspass på tisdag. Men de planerna kan ändras många gånger. Än är det långt långt kvar till medaljtid men får jag till såna här kanonhelger finns chansen. Även om jag har många tvivlare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar