Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

lördag 8 augusti 2015

8x1000m

Ännu en tidig morgon. Det är riktigt härligt att komma ut i morgonluften och träna. Men i dag var det intervaller så något ångestladdat. Benen är ju inte tipptopp när man kliver direkt från säng till löpspår heller men jag tycker det funkar bra ändå. Jag har ju dock aldrig kört hårt på tom mage förr så idag blev det energidryck i vätskebältet. 

Joggade först två km sen fick det räcka med uppvärmning. Första tusingen på 4:05 - skärpning - andra gick på 3:57 sen höll jag runt 3:57-3:59 på alla utom sista som gick på 3:50. Bra pass på totalt 12km och hemma innan 7:30. 
Nu har gjort mitt andra intervallpass och det var riktigt skönt att jag hann med ett denna vecka också. Måste bli fler såna känner jag. 

Nu blir det frukost och sen förbereda barnkalas. Fröjdis har fyllt ett år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar