Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

söndag 5 augusti 2012

Veckan som gått då..


Dalsland var riktigt underbart och jag fick i alla fall ihop en dag med bra träning. Resten blev avslappning med kanot, fiske och god mat och dryck. I torsdags hyrde vi dressiner och cyklade en riktigt härlig tur. Det blev 50 kilometer sammanlag. 25km lugnt därefter lunch och sen 25 km i högre tempo. Sen bytte jag om och stakade 25 km i hygglig fart. Nöjd med det passet. Mina inplanerade morgonlöpturer lyste dock med sin frånvaro. 

I går var vi hemma igen och jag och Liv åkte ut till Vendel. Där blev det ett sent kvällspass på 2 timmar. Vi åkte runt vendelsjön och det var perfekt temperatur för träning. Jag på rullskidor och Liv på cykel. Jag fick väldigt bra draghjälp när det gick tungt.

 Idag startade vi dagen med 2 timmar lugn löpning i Björklinge. Vi avslutade med bad och det var värt hela passet som gick rejält tungt. Mina ben känns sådär måste jag säga. Jag skulle vilja löpträna mer och hårdare men benen klarar det inte. Jag får köra på så gott det går och se hur det går med den där medaljen. Den känns långt borta tyvärr. Idag under löpturen funderade jag om jag skulle dra iväg till Lidingö någon dag och köra sista milen två varv. För att se hur lång tid den egentligen tar. Min taktik på Lidingö så här långt är att ligga på ordentligt 2 första milen och sen pressa kroppen till det yttersta sista milen och se vad det kan räcka till. Men hur man än lägger upp det får man väl pressa sig till det yttersta. Min stakning känns i alla fall bra och stark.


Stabben tar igen sig på högsätet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar