Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

tisdag 21 augusti 2012

2h cykel

Min härliga cykeltur på Bianchin blev till motionscykel i vardagsrummet. Kunde i alla fall kolla på en film medans men hade hellre trampat landsväg. Jag saknade en del som man sätter på ventilen och kunde därför inte få bra tryck i däcken. Det blev i alla fall 2 timmar träning och det är bra. Nu är jag tillbaka i lägenheten i Uppsala. Funderar på att gå ut i parken och köra lite styrka med kroppen som tyngd. Det är fin kvällsol och jag är ganska svag så allt talar för. Jag har fått ihop 5,20 h redan denna vecka vilket är fantastiskt bra. Kvarvarande del av veckan är dock fylld med jobb och andra aktiviteter så vad jag hamnar på i slutet av veckan får vi se. Förhoppningsvis över 8 timmar.

Jag håller på att fundera över ett 30 kilometers race inför Lidingö. På åsen där jag löpte igår är terrängen perfekt för lidingöträning och det finns ett 6 kilometers spår. Jag siktar på att löpa 5 varv i tävlingstempo på måndag. Det blir en bra genomkörare en månad innan det riktiga loppet. Alla som vill hänga med och löpa på måndag, hör av er.

2 kommentarer:

  1. Andreas Degerfeldt22 augusti 2012 kl. 11:47

    Tjena Mandus

    Jag är mycket sugen på att haka på ditt långpass inför Lidingö. Men du kör kanske träningen mitt på dagen? Kör du på söndag dag eller måndag kväll så kommer jag nog upp.

    SvaraRadera
  2. Tjena. Kul! Jag jobbar hela söndagen men ledig måndag. Stället ligger tre mil norr om Uppsala. Hur tidigt på måndagkväll skulle du kunna vara där?

    SvaraRadera