Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

tisdag 28 augusti 2012

30 km löpning

Det var en fin kväll på Vendelåsen igår och jag fick jag fick med mig två tappra löpare på passet. Erik och brorsan (Martin). Vi värmde upp 1,5 km, dukade upp fikabordet vid varvningen och startade ca 17.45

Erik försvann som väntat i första stigningen men även Martin höll ett tempo som jag inte orkade följa. Det gick riktigt tungt och jag fick kämpa för att hålla kontakt med honom. Vi löpte 5 varv och jag tappade drygt 10 sekunder för varje varv på honom. Som vanligt får jag vänligt men bestämt tacka nej till tankar som att "gå en stund så känns det bättre sen" eller "stanna vid varvningen och drick" när huvudet börjar tycka att kroppen gör ont. På slutet av fjärde varvet kommer det upp en grymt pigg och spänstig kille bakom mig och undrar vad vi gör där. Det är Patrik Tufvesson som är ute på träningspass. Mitt tempo höjs automatiskt medans vi pratar om passet, mål med Lidingöloppet etc och vips är jag i rygg på Martin. Tufvesson (har som mål sub 2.15 på LL) löpte vidare och jag och brorsan sprang (lufsade) tillsammans ut på sista varvet. När vi har 5 km kvar blev han riktigt trött och släppte. I mål kom vi alla och vi var överens om att det var ett väldigt bra pass. Det är viktigt att bli påminnd om hur jobbigt 30 km terräng är en bit innan det riktiga loppet för min del. Kan bli ett extra pass löpning nu tack vare det.

Erik som blivit ännu starkare löpare under denna säsong fick sluttiden 2.15 och det är 6 minuter bättre än LL i fjol. Martin löper in på 2.38 och även han förbättrar sitt resultat från LL i fjol med 6 minuter. (han har tagit medaljen i LL på sent 90 tal). Jag fick tiden 2.33 och försämrar mig lustigt nog med just 6 minuter från fjolårets LL. Nu blir det en rolig utmaning att persa den 29 september.

Erik körde löpartights årsmodell -96 medans jag tog årets snabba modell.


7 kommentarer:

  1. Bra gjort grabbar! Impad av Martin, som alltid går ut för hårt dock./Gazellen, till skillnad från geten!

    SvaraRadera
  2. haha. ni är för roliga men framförallt väldigt duktiga!! Bra jobbat!! Kör hårt!! /ulrika

    SvaraRadera
  3. Grymt bra jobbat!!!!
    Impad! Hoppas verkligen på att komma igång med riktig löpning snart...
    /LS

    SvaraRadera
  4. Imponerande grabbar! 5 varv på den banan måste varit tufft. //Kristian

    SvaraRadera
  5. Tackar! Kul med kommentarer på bloggen. Nästa gång ska jag gå ut med info tidigare så att LS, ullis, Kristian och kanske även gazellgeten kan delta :)

    Kristian, vad är adressen till din blogg/hemsida?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du Kristian en blogg - då lär den ju ut på Rex sida?? :-) Info tack:-)

      Radera
    2. Den är "under uppbyggnad" men lovar att den kommer innan veckan är slut ;) //Kristian

      Radera