Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

fredag 22 december 2017

Få träningspass..

Mycket att stå i nu i juletider. Hinner inte få till så mycket träning och knappt blogga. Senaste två veckorna, efter bruksvallarna har det bara blivit fyra pass. Två i veckan är lite svagt och jag skulle gärna träna det dubbla. Men passen har varit bra. Tränar jag bara två pass i veckan är det bara att trycka på med det som finns och känslan är helt okej. Hur det står sej på ett seedningslopp är dock svårt att säga. Tror inte jag orkar hålla tryck i stakningen över en längre tid. Än.

Passen har varit varierande från 30 min (Skierg) till 2.42h (rullskidor). 

Igår kom jag iväg till gymet på ett snabbpass. Sent innan stängning kl 22. Hade inte tänkt att maxa 5000m men det blev ett årsbästa ändå. Ville såklart köra hårt på den lilla tid jag hade och 5k är det värsta jag kunde komma på. Bestämde mej för att köra på motstånd 10 också för styrkans skull. Öppnade långsammare än perstid men efter halva loppet kände jag ändå att jag blivit starkare och orkade dra på tian. Började då jaga efter nytt pers. Kändes ganska kontrollerat faktiskt. Behövde inte ligga på golvet i panik efteråt. Var tvungen att ställa mej på vågen när jag kom hem. Stakningen kändes så bra så misstänkte att jag hade gått upp 2kg men den visade 70kg blankt. Som den ska. Kul!





Det blir kämpigt att komma upp i mina önskvärda 20h/månaden i december dessvärre. Men det går ju framåt i alla fall. 

God jul och gott nytt år! Ses på DM tävlingarna i januari. Hoppas jag. 

2 kommentarer:

  1. Grym pappablogg Mandus, kör hårt så får du dra åt mig på DM /594 ; )

    SvaraRadera
    Svar
    1. 😄 nämen tjenare Kim! Visste inte att du åkte skidor. Fasen vad kul. Men det blir nog du som får dra mej på DM. Får se hur länge jag orkar hänga med. Hoppas på led 2 form då iaf. Ses!

      Radera