Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

söndag 3 december 2017

Bra månad!

November är slut. Min första riktigt bra träningsmånad. Jag kom upp i 20 timmar. Mestadels rullskidor. Det är jag väldigt nöjd med och det har givit resultat. Det märktes igår då jag gjorde mitt tredje pass på Skierg 5000m. Återkommer till det.

Jag är nu uppe i 125 timmar träning 2017. De senaste halvåret har bestått av mest löpning.
Juni 10h
Juli 9h
Aug 7h
Sep 10h
Okt 11h
Nov 20h 

Målet är att kunna hålla en nivå runt 20 timmar fram till vasaloppet. Då tror jag att jag får en hygglig resa.

Den här veckan har det inte blivit så mycket träning. Totalt 3 timmar. Idag har jag fullt upp. Hade varit bra med ett långpass rullskidor som avslut på veckan men det kan vara rätt att vila upp lite inför nästa vecka också. Det vankas träningsläger i Bruksvallarna och det ska bli kul att åka skidor på riktigt igen. Känns som att det var jättelängesen. VL 16. Innan dess måste jag se över skidorna som dessvärre står orengjorda på vinden. 

Veckan såg ut så här: 
Måndag - vila
Tisdag - 2 timmar rullskidor, 31km med hård fart sista 4km. Kändes bra i regnet. 
Onsdag - vila 
Torsdag - vila
Fredag - 33 min barnvagnslöpning. Kilometertider från 5.12 till 4.12
Lördag - Skierg 5km testlopp. Uppvärmning 11 min och nytt årspers på 18.58
Söndag - vila

Riktigt skönt att se utvecklingen på skiergtiderna utan att ha tränat något på just skiergen. Måste fortfarande staka på motstånd 8. Orkar inte dra på tian som förut. Igår kände jag mej ganska loj och inte så pepp som förra gången jag skulle maxa. La mej ändå på en tid så att jag skulle ha chans att gå under 19min. När jag väl börjat köra kändes det tydligt att det fanns mer bakom än förr. Med en spurt kunde jag gå under 19. Kul! Nu har jag skaffat ett gymkort så förhoppningsvis blir det några fler givande skiergpass och inte bara testlopp då och då. Överkroppen värker idag.



Under veckan har jag också haft kontakt med Kristian Tufvesson. Kristian ligger på en annan nivå kan man säga. Jag är stolt över att ha fått ihop 20 timmar träning. Han hade fått ihop 20 timmar på snö! På Skierg skräms han inte i alla fall. Har personbästa på 19:50
Som tur är återspeglar inte skiergtider farten i spåret. För jag hoppas verkligen att han tar hem lite DM tecken till klubben. Både han och jag har vunnit DM lång. Får se om han kan rå på mej i år trots den gedigna träningen. 

Fredrik Björk verkar jobba mycket och hävdar att han inte har tid att träna längre.. den killen har ju mörkat förr om jag säger så. 

Magnus Björk verkar mest nykär och bor i evertsberg med kärleken. Men de bygger mer snökojor än åker skidor tror jag. Han hävdar att han kommer åka långsamt denna säsong. 

Slutsats: det blir helt enkelt ordentligt med stryk för de stackars H21 pojkarna i dm stafetten då vi män i H35 tränar ordentligt. Blir intressant!

2 kommentarer:

  1. Mycket intressant läsning med tanke på pojkar/män!och du är verkligen inte rädd att sticka ut hakan .... härlig ton i inlägget! Låt ingen som du kan styra över komma emellan i upplägget!

    SvaraRadera