Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

torsdag 23 november 2017

Sparkar igång nu.

Nu mina damer och herrar är det dags att ta tag i den här bloggen, träningen och diverse annat inför Vasaloppet 2018. Jag är inte anmäld men tänkte bli. Än är det långt kvar. Över 100 dagar. Även om folk gör snöpremiär till höger och vänster när jag precis plockat fram rullskidorna så är 100 dagar en ocean av tid. Bloggen ska väckas till liv igen. Uppdateras. Så också kroppen.

Målet är att åter åka ner på tresiffrigt i VL. Något jag misslyckades med -16 då jag åkte sist. -17 var jag med familjen i Thailand 6 veckor och ägnade inte så mycket tankar till skidåkning. Nu är jag dock laddad inför -18. Jag hoppas hinna få tag i en form som räcker till att tampas mot gubbarna i klubben. Det är kul. Jag har redan känt på Fredrik Björks form då jag anmälde mej till ett rullskidlopp här i Uppsala i slutet av oktober. Kyrkserien. Tyvärr var det sista tävlingen så jag hann inte se någon progress. Hur som helst blev jag duktigt ifrånkörd av de flesta. Hela 10 minuter efter FB på 26 km asfalt. Så det finns ju massor att vinna på dessa 100 dagar och jag vet att Björken blir lite stressad när han läser det här.

1 kommentar:

  1. Äntligen!
    Ser fram emot att följa din nystart här också!
    Sponsor

    SvaraRadera