Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

torsdag 3 januari 2013

Tjenare folkens

Igår satt jag i bilen hela dagen mellan Åre och Uppsala. Idag drar jag vidare med tåg hela dagen till Oslo. Jag fick en ordentlig träningsvärk av mina 15 kilometer i förrgår. Det var väl ganska väntat men ändå lite oroligt att ett sånt lätt och kort pass sliter så mycket. Det har inte blivit så mycket av de 2 timmarspass jag hade planerat under den här ledigheten. Inte ett enda. Jag räknar till 2,5 pass på snö hittills. Mitt 30 minuterspass är väl knappt att räkna så det får ett halvt. Jag är lite smånervös inför dessa 2 månader innan Vasan. När jag kommer tillbaka till Oslo och ser hur mycket jobb det blir får jag försöka styra upp något träningsprogram. Jag MÅSTE få till långpass. Grejen är att jag måste ta med mej skidor, stavar och ombyte. Gå till tunnelbanan, som är en bit bort. Åka till snön och det tar en stund. Alltså måste jag ha mycket tid, energi och lust. Dessa tre brukar vara en bristvara när jag knegar mycket och det var ju liksom därför jag stack till Oslo. Om ändå Fredrik Björk hade en blogg så jag blev lite stressad och motiverad. Hörs efter nästa pass.

5 kommentarer:

  1. Det är alltså komaluva läge tre som gäller...

    Här har du motivation så det räcker....


    RG

    SvaraRadera
  2. Kamma till dig Mandus!
    Va gla att du är frisk,inte bor i Afganistan ,kan träna och har en plåt till Vasan!
    Ut å åk !

    SvaraRadera
  3. Hej, Ledsen för sent svar. Har inte haft någon möjlighet att läsa din blogg. Har varit iväg på träningsläger, i ett led till Mer träning, nyttig mat och mindre (läs ingen) öl. Har inte fått någon träningsvärk efter mina 2 pass om dagen, så är lite orolig... Kanske håller jag igen. Bor precis bredvid skidspåret så det är ingen id'e att oroa sig då det är så lång tid kvar till Vasaloppet. Snön runt hörnet är värdefullt. Ger en mycket tid, energi och lust. Känner inga måsten inför långpass då jag redan har fått in det i upplägget och vid en närmare titt på mitt träningsprogram ser jag att fler är inplanerade. Ses snart. /FB

    SvaraRadera
  4. Haha kul med kommentarer. Speciellt det där med Afghanistan. Fredrik,det låter ju för bra för att vara sant det där. Ska ta rygg på dej i Vasan och bara flyta med i suget. Vad siktar du på för placering?

    SvaraRadera
  5. Jag har som vanligt bara ett mål. Och det är att vara före Din bror Martin. I övrigt får jag vara nöjd om kroppen håller ihop. Slå min tid på 6.43 känns rimligt! Själv då?

    SvaraRadera