Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

söndag 13 januari 2013

Årets andra pass då!

Och jävlar vad det gick. Satte av på mitt långpass i något sorts glädjetempo som var på tok för högt. Lugnade ner mej snabbt men när jag tog första drickapausen var jag helt säker på att första timmen hade passerat. Var ganska trött. 39 minuter hade jag åkt. Hade då skavsår på en häl och en lilltå så jag letade mej till stakningsvänliga spår. Där gick det ok. Jag fick i alla fall två timmar och det känns riktigt bra. Massa folk i spåren nere vid Sognsvann, som det heter. Men jobbar man sej uppåt så glesar det ut mer och mer. Väldigt fint där uppe med utsikt över Oslo. Jag ska nog skejta nästa pass. Såg riktigt skoj ut. Vasaloppet ska bli grymt kul i år alltså. Är så jäkla spännande att se vad jag kan åstadkomma.

Igår skulle jag vara ledig och åkt ett pass men det blev jobb. Idag ledig och kunde kolla upp hur lång tid det tar att ta sej dit. Det tog 1h 20 minuter fram och tillbaka. Inte så farligt. Då hinns det med många pass innan Vasan. Kände ingenting i halsen efter förkylningen heller.





2 kommentarer:

  1. Härligt att du har gnistan kvar - ser verkligen fint ut där du far fram! Hoppas du får en lååång frisk period nu./D

    SvaraRadera
  2. Ja gnistan blir bara bättre och bättre ju närmare Vasaloppet kommer. Än är det låååångt kvar.

    SvaraRadera