Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

tisdag 9 oktober 2012

Första dagen.

Eg lurer pa om eg skall snakke norsk i dette inlegge. Men de e allerede nok me problemer da eg bare har mobilen å skrive me. De blir litt for vanskelig. Så det blir på svenska.

Igår var det riktigt härligt att kliva av bussen i ett höstigt Oslo. Det är verkligen en stad jag gillar. Tyvärr brände jag 1000nok på första kvarten i stan och sånt är ju inte lika trevligt. Merparten var ju dock på ett månadskort på buss, trikk (spårvagn) och t-bane för 620nok och det tycker jag är helt ok. Däremot det sexpack öl jag köpte på Ica är inte helt smärtfritt. En mellanöl, 33cl Tuborg, kostar 16.90nok. Dvs hundralappen för ett sexpack småpils. Hutlöst.

Jag installerade mej snabbt igår och han avnjuta några Tuborg innan sängdags. Sov som en stock i mitt lilla pigrum. Har en säng, byrå och hylla. All u need. Imorse var jag på sjukan klockan 9 och hade möte med chefen. Fick skåp, nycklar och kläder sen ut på avdelningen. Vilken soppa! Deras system är helt annorlunda mot Akademiska och Sverige. Det var inte direkt någon som "tog hand om mej" idag så försökte klura lite själv och gick runt och tittade. Blev mest förvirrad men inte stressad. Imorgon ska jag börja min "oppläering" och gå med en annan "sykepleier".

Nu borde jag också ge mej ut på ett träningspass och inte ligga på sängen och blogga. Är dessvärre inte alls sugen på att löpa. Sjukhuset hade inget fantastiskt gym som jag fantiserat om. Chefen skulle i alla fall ta fram något bra erbjudande till mej. Hon sa att jag såg "sprek" ut. Det betyder tydligen vältränad och inte tanig som jag först trodde.

6 kommentarer:

  1. haha.. det är roligt att läsa det du skriver Mandus! Hoppas det kommer gå bra för dig att jobba i norska sjukvården! Vad är det för avd du jobbar på? Allmän med eller kir? Lycka till hur som och träningen kommer du nog bli sugen på så småningom ska du se. Du måste nog bara komma in i allt först./ulrika

    SvaraRadera
  2. Kul att du skriver-stor underhållning! Sprek-andro... kanske?/D

    SvaraRadera
  3. Låter ju dejli!! Klart bättre med sprek än späck...
    Säger bara: Fortsätt blogga!!!!
    /LS

    SvaraRadera
  4. Underbart att höra, du måste skriva så att man får vara med dig lite :) Du kommer bli en superbra sykepleier så klart! Kramar från sis

    SvaraRadera
  5. HURGÅREFÖRERÅ?????????????????

    SvaraRadera
  6. Erik Wickström hade iaf en förklaring....

    SvaraRadera