Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

måndag 30 maj 2011

Rullskidpremiär och Pushups

Körde tre timmar söderut idag. Med bil alltså. Riktigt skönt att komma ut på landet. Kvalité att kunna gå rätt ut på gräsmattan istället för att, som hemma knappt se ut. Bor i vindsvåning. Premiären på rullskidor blev i strålande kvällsol och varade i 22min. Helt ljuvligt var det och under passet kom jag på att förra säsongens premiär var i november och det var enda passet. Det blev hursomhelst så att jag åkte till farsans jobb och körde hem hans bil. Så ca 6-7km. Detta var perfekt premiärdistans för mej. Hade jag inte haft bilhämtningen hade jag förmodligen kört två mil i samma tempo och inte kunnat träna im. Jag hade ju armhävningar och situps som väntade hemma också så det blygsamma 22min var inte allt.
Pushupsday är tre gånger i veckan och ett påhitt av min biffsvåger Johan. Det är en iphoneapp som heter 100 push ups och som går ut på just det. Att klara 100 armhävningar i följd. Jag är på v4 och dagens schema såg ut så här: 21-25-21-21-32+ med en min vila emellan. På sista ska man göra så många orkar men minst 32. Jag gjorde 32 knappt.. Bara för att jag hängde på hans roliga fysförslag kom jag på en till app som heter 200situps. Samma system, jobbigt etc.

2 kommentarer:

  1. Du går verkligen ut hårt. Ska bli roligt o intressant att följa med dig hela vägen. Är Ottarsloppet den officiella upptakten-flera terränglopp? Målet på Lidingöloppet är väl att springa rs ur brorsan!Tresiffrigt, jo,jo-skulle sitta fint på hyllan!/D

    SvaraRadera
  2. Ja, hårt för min del iaf. Måste hålla hela vägen om målet ska kunna uppnås. Men ett delmål är givetvis att spöa brorsan på Lidingö 30km. Det lär inte bli så svårt. Enligt ryktet har han gått upp 10kg sen sist. Om det är fett eller muskler låter jag vara osagt. Nästa löptävling blir nog Lidingö. Om inte ngt annat passande lopp dyker upp. /Mandus

    SvaraRadera