Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

lördag 7 februari 2015

Bra DM startsträcka idag.

DM Stafett i Gimo. Fick va med i Rex lag 2 men det visade sej va fel lag för min dagsform. En väldigt trevlig överaskning. 


Jag har ju tränat dåligt senaste halvåret och har noll förväntningar på mej själv. Det i kombination med lite skidåkningsmängd gör att jag åker med stor glädje och totalt kravlöst och då går det lätt. Jag hade som mål att inte vara mer än 2 min efter täten men jag tror mina få men ack så intensiva pass är perfekta för såna här lopp. Jag och Robert O tog starten och öste på i hundra meter, bara för att det var kul. Sen saktade jag in och trodde resten av gänget skulle komma som ett expresståg. Men det var bara en vassundakille och Wånell från Sumpan som ville om. Vi åkte bredvid varandra ett tag sen gick jag upp och tryckte lite. Fick en lucka som sen växte in i mål. Va duktigt trött på andra varvet men kunde ändå hålla en hyfsad frekvens i stakningen. Härligt att växla som första lag. Körde på blanka skidor och de gick som tåget utanför spår. Ruggigt kul besked. Laget slutade sen 3:a i DM och 4:a i övrigt. Riktigt bra!

Hoppas jag har lite krut kvar till morgondagens långlopp. Lutar mot stakning igen för träningens skull. Tveksamt om jag tjänar på det dock.




1 kommentar:

  1. Såå kul att se dig i dag, som det i och för sig nästan alltid är! Grattis!/D

    SvaraRadera