Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

måndag 1 januari 2024

Gott nytt år!

 Klockan är 04.30 och jag ligger i knoppe och ska sova. Äntligen lite tid för blogginlägg. Judy och co är här och det är sedvanligt fest i dagarna flera. Men vi kom upp i torsdags och jag har hunnit landa och fått till 5 timmar skidåkning på 3 dagar. Det är en jäkla skjuts för mej. Det fina är att skogsvägarna här runtom fritidskåken är perfekta att bara ge sej ut på och staka, precis som sommarens rullskidor. Inget grus, salt eller annat trubbel. Idag körde jag drygt 20km på 1.54h. Inga snittider att skryta med och ingen bländade teknik. Bara ren njutning i skogarna med pannlampa. Imorgonbitti (typ snart) blir det sovmorgon och lek med kidsen. Lek blir det iofs varje dag då jag förlägger min träning mestadels till tidiga morgnar. Det är något med lugnet som lägger sej efter att man betat av 1-3h i pannlampans ljus och kommer in för frukost. Resten av dagen blir lättare, bättre på något vis. Men det har inte varit några optimala månader sen sista inlägget. November hamnade på 20h istället för 30 på grund av sjukdom i slutet av månaden. December var stressig och hamnade på 20 den med. Det är ingen katastrof men räcker inte till en nivå tillräcklig för prestation godkänt i min bok. Sånt visar sej dock på seedningslopp och ett sånt var det faktiskt längesen jag körde. Ifjol var det ju total stiltje och jag bestämde mej först efter nyåret att jag ändå ville ställa till Vasaloppet. Det blev en 950 plats med lite panikträning. I år, om loppet blir av, med tanke på gravid sambo, är målet åtminstone topp 500. Det är ett rimligt, ändock hårt mål för min träningsmängd och jag skulle i alla fall vilja se hur långt ifrån jag är led 1. Jag har fått ihop totalt 7 skidpass och 15 mil på skidor. Inte heller där kan jag skryta men känslan är ju betydligt bättre än den va i februari ifjol. Har backat en hel del i watt/kg på skiergen sen i höst men tid finns. En rolig detalj är att Björken vaknat och börjat köra sina 3 timmars på Skierg. Sånt inspirerar!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar