Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

torsdag 1 mars 2018

Nedräkning

Jaha gott folk. För ett tag sen var det 100 dagar kvar och en ocean av tid. Nu är vi snart framme på rätt dag. Jag är nöjd med min träning och mina resultat. Även om jag inte nådde led 1. Jag ställde ju även in siktet på 20 timmars träning i månaden den sista tiden men det hamnade närmare 15 timmar. Till nästa år ska jag sikta på 200h+ och givetvis vara en trygg led 1 åkare.

Sen de två täta tävlingarna har jag varit sliten. Speciellt underarmarna fick sej en rejäl omgång och blev lite känsliga efteråt. Jag har mest vilat och härjat lite med barnen som träning. Fick mej ett ordentligt styrkepass i lördags då den lugna familjeskidturen förvandlades till träning när Fröjdis ledsna på skidor efter cirka 5 minuter. En på ryggen och en i pulkasläp kändes.



I övrigt stakade jag en timme i tisdags för att väcka kroppen lite. Blev trött som sjutton dagen efter så nu blir det vila fram till Vasan. 

Jag kommer staka loppet och hoppas kunna komma ner till start i någorlunda tid för en skaplig placering i led 2. Det ska bli riktigt roligt men kylan stör mej en del. Jag har problem med tår och fingrar vid normal vintertemp så jag hoppas verkligen det blir snällare till helgen.

Annars håller jag på och skolar in den här liraren på förskolan just nu.


Det går lätt och han blir mest arg när vi måste åka hem. Det är bara jag som går runt och nojjar över alla baselusker. Varovaranann unge snorar och det går även magsjuka. 

På lördag morgon åker jag upp mot Sälen tillsammans med farsan och brorsan. Det blir kanon! Ses där

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar