Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

torsdag 12 december 2013

Thomas Gustavsson

Thomas placerar sig alltid topp 500 på Vasaloppet. Det är hans enda mål. Och klarar han inte det slutar han. Detsamma gäller om han kommer bland de 245 första. Ifjol var det nära. Han kom på 300:e plats. Men jag tror inte Thomas slutar nästa år. Jag tror däremot att han kommer topp 245. 

Som jag skrev i förra inlägget fick Erik kämpa för att inte släppa Thomas upp till Mittåkläppen. Jag skrev även om en riktig stormörkare. Han tränar nämligen inte så ofta säger han. Nu har jag i alla fall pressat honom lite i bastun och fått höra att det trots allt blir 20 pass i månaden. Han var även på träningsläger på Mallorca för ett tag sen och jul och nyår firar han med skidåkning i alperna. Enligt säkra källor bor han praktiskt taget på Actic (gym i uppsala) när det inte finns snö ute. I år tänker han åka DM och eventuellt Evertsbergsrännet innan Vasan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar