Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

söndag 15 december 2013

26 mil.

Jag fick ihop fina 26 mil på lägret. 19 timmar skidåkning. Det kan inte bli ett bättre läger. Allt har fungerat och då är det roligt. Träna äta sova. Inga skador eller sjukdomar. Mest stryk har triceps och axlar tagit så det kanske blir något pass löpning nu i veckan. Men mest ska jag vila in de här timmarna i kroppen. 


Vädret har varit perfekt. I bruksvallarna kan det vara riktigt kallt i december. Denna vecka har temperaturen legat kring 1 till -6 väldigt behagligt. Endast ett Kvällspass gick tempen ner till -17.  Det har även varierat i spåren. Ena dagen gick det fort i hårda spår och andra hade det snöat och gick tungt. Perfekt att få träna i olika fören. 


Bilden ovan är den syn jag haft under ett antal av de 19 timmar skidåkning jag hunnit med. Nämligen Erik Ohlströms rygg. Erik har ju varit uppe dubbelt så länge som oss andra och började bli lite sliten. Då kunde jag hänga på hans lugna distanspass. Kul att åka med och inget gnäll om att jag måste gå upp och göra dragjobb. Han gillar att dra. 

Nu får jag se om jag kan hitta någon sorts form till den 29:e december. Då åker jag tillsammans med Erik upp till Falun för att åka Axa ski marathon. Seedningslopp. Mitt mål denna säsong är att komma upp i led 1. Den formen finns inte nu. Men jag ska formtoppa och ge järnet. Ska bli kul att se hur jag ligger till. Sen sticker jag till Australien i januari. Risken finns att det blir stressträning i februari. Men det tar vi då. 

Imorgon ska ni få bekanta er med Linda Forsström.

2 kommentarer:

  1. Skitkul att läsa om alla rexare. Fredrik Björk och Kristian Tufvesson, blev de sjuka:(? /ue

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du tycker det. Ja, tyvärr insjuknade FB första dagen på lägret och kristian var inte med. Om han mörkade hemma i Umeå eller va sjuk är oklart.

    SvaraRadera