Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

lördag 6 februari 2021

Skidsäsongen 20/21

Den är igång ändå. Efter ett märkligt år är den igång. Fick för nån vecka sen reda på att jag får åka ”elitvasan” sen var det KM i torsdags och idag Billingens långlopp 40km. Riktigt bra stämningshöjare och det behövdes. 

Har tränat okej 2020. 330 timmar kom jag upp i. Men väldigt ojämt. En månad 40 timmar och en annan 17 timmar. I december hade jag en motivationsvacka och fick endast ihop 12 timmar. Så därför är det ganska glädjande besked jag fått nu på km och premiärlånglopp idag. 

I och med elitvasan har jag uppnått ett mål jag satt för längesen. Att få starta Vasaloppet med väst. Och namnet tryckt på västen. Men det känns och är ju såklart stolpe in då topp 250 får åka. Det rätta antalet för elitled är ju 150. Därför kommer det målet stå framöver. Formen känns inte tillräcklig för det i år men det visar sej 7:e mars. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar