Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

fredag 29 juni 2012

Vilodag

Jag har nu kört 6 pass på 5 dagar så idag ska jag vila från träningen. Imorgon får jag se vad det blir för pass. Har ont i låren så antagligen stakning eller styrka. Rex har ett träningsläger på g också. Den 6-10 juli bär det av till Bydalen för cykling, löpning, rullskidor och säkert kanot också. Jag har hört ryktas om ett multipass på en sisådär 5-6 timmar. Jag blir lite smånervös då jag inte varit ute längre än 2 timmar sedan vasaloppet. Dessa långpass är i alla fall väldigt välkomna på läger då jag inte har mativation att köra dom ensam.

En annan grej jag funderat över är hur jag ska bli sundare och därmed bättre löpare (lättare framförallt). Jag har riktigt kass karaktär nu och blir jag erbjuden en pilsner eller tårtbit så är det ja tack utan att blinka. Därför har jag kollat upp en sida som heter worldofshape.com som verkar ganska intressant.
Man betalar 495kr och får då ett individuellt kost och träningsprogram för en månad som är beräknat för viktminskning. Det är kostprogrammet jag är intresserad av. Skulle kännas bra med en nyttig månad. Det är klart jag vet vad som är bra att äta och vad som är skit men det är ju så jäkla skönt att bara följa ett schema till punkt och pricka. Till exempel på väg hem från jobbet. -Hmm, vad ska jag äta till lunch? Kanske bäst att glida in på McDonalds och ta en burgare så jag kan träna sen?  Neej, du ska nämligen hem och äta..

Pepprig laxfilé med keso och örtris
1 portion

Ingredienser:
80 g minikeso
100 g Laxfile
25 g Ris
30 g citron
50 g isbersallad
40 g tomat
10 g dill
1 st knäckebröd

Jag har ytterligare 2 dagar att fundera på detta. Start 1 juli. I så fall ska jag lägga ut före och efter bilder här på bloggen för att sätta extra press på mig själv. Vad tror ni?



2 kommentarer: