Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

onsdag 27 juni 2012

1h stakning med bror.

Jag och Martin råkar vara lediga båda två idag. Perfekt med träningssällskap så idag blir det två pass. Det första är avverkat och blev alltså 1 fin timme stakning i Vendel. Jag premiärade på nya billiga skidorna. Ett par kombiskidor som heter Nord ski tror jag. Det var roliga att åka med och hade kort inkörningstid. Bara någon minut. Lätta och smidiga skidor med hårda hjul. I bak ett par i polyuretan. Detta gör att skidorna går lätt men desto sämre vibrationsdämpning. Efter halva distansen bytte jag skidor mot brorsans Elpex (de blå) och det var som att köra på bomull. Tyvärr men också väntat. Nordskidorna är bäst på en knixig rullskidbana där asfalten är slät och fin men på vanlig landsväg väljer jag mjukare hjul. Ett par swenor glasfiber med 3:or på hjulen skulle sitta fint.

Ikväll blir det löpning med Rex. Där blir det alltid kvalité på passen.

1 kommentar:

  1. Härligt att se er tillsammans på hjul! Hoppas vi kan köra lite tillsammans på dem också!
    /LS

    SvaraRadera