Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

fredag 14 februari 2014

Ingen snö. 5000m Skierg. Lite träning.

Det blir inte så mycket träning nu. Förra veckan var tunn och den här veckan har jag bara tränat ett pass. Det var på gymet. Körde skierg. Har åkt mer pass på skiergen än på riktig snö i vinter. Om jag inte hade varit på läger i Bruksvallarna i december så hade jag inte fått ihop många snömil. Tror de blev cirka 20 mil där. Därefter har jag tävlat mina snötimmar på Axa ski marathon 40 km, DM stafett + individuellt totalt 25km och König Ludwig 46km. Så skierg är min räddning.

Passet jag körde i onsdags var 10 minuter uppvärmning. Därefter formtest på 5000m. Jag kör på motstånd 10. Det blev personligt rekord med 19.06 Jag gick för sub 19 och höll länge 1.54/500m. Men jag var inte tillräckligt hård. Passet avslutades med 10 minuter i varierat tempo. Snitt av 2.05/500m.


Nu var det alltså 2 veckor sen jag åkte skidor men på söndag är det dags igen. Då åker jag Bessemerloppet som kommer gå i Harsa. 43km blir det. Det ska självklart bli jättekul men jag måste erkänna att den här gnistan som finns när man jagar ett led fram på vasaloppet är borta. Jag älskar att tävla och måste ha mål för att bli taggad. Förut var det led 1. Nu måste jag hitta ett annat. Att slå Fredrik Björk kanske. Jag kommer på något utmanande.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar