Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

måndag 24 februari 2014

En vecka kvar.

Jaha, nu är det bara en vecka kvar till Vasaloppet och jag har skön träningsvärk i kroppen och känner mej rätt sliten. Nu ska jag bara ladda hela veckan. Inte träna, bara hålla igång kroppen så den inte stänger av helt. Jag känner mej riktigt förberedd i år jämfört med andra år. I torsdags och fredags åkte jag ganska hårda pass, båda 1h 30 min i Storvreta i regnet. Jag hade då vilat i tre dagar efter Bessemerloppet. I lördags var jag åter där och snurrade en mil (43 min) i väldigt skönt tempo. Igår avslutade jag veckan med 3 timmar rullskidor i härligt vårväder. Det var skönt att det gick lätt igen för i Storvreta åkte jag nästan i vatten. Det slog mej att jag inte tränat så här mycket på en vecka på riktigt länge. Kollade upp det och det var 10 veckor sedan på lägret i bruksvallarna jag slog denna vecka.

Tekniken känns fin, styrkan känns stabil och det kommer bli en grymt rolig helg.

Det kan nog bli svårt att gå under 5h i år. Risk för slitföre men mina mål består trots lite väl snålt med snöåkning, endast 40-45 mil. Prio 1 är självklart att persa. Så går jag under 650 plats ska jag vara nöjd. Ett annat stort mål är att klara topp 500 och försvara min led 1 plats. Klarar jag det ska jag vara riktigt stolt.   

1 kommentar:

  1. Lycka till Mandus!
    Har varit mycket kul att följa din uppladdning på Vägen till tresiffrigt!
    Hoppas nu bara det blir lopp av på söndag!!!!
    /LS

    SvaraRadera