Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

tisdag 10 mars 2020

Försäsongen

Haft min bästa säsong någonsin men inte skrivit ner en rad i dagboken. Nu ska jag plita ner det i fyra inlägg i alla fall. Jag skrev ju sist (för ett år sen) att jag skulle satsa på 300 timmar det här året. Det lyckades. Jag landade på 330 timmar. Fick offra en del för det kan jag säga. Kröken till exempel. Finns liksom ingen plats för den om jag ska orka upp och träna har jag märkt. Det har inte heller varit några särskilt hårda 330 timmar. Mycket långpass på rullskidor. Bilder som kommer upp i huvudet när jag tänker på försäsongsträningen är tidiga och sena pass på väddö, grusvägskörning med rullskidor hemma hos morsan och farsan, en del elljusspårsåkning och massa skiergdragning. Jag fick ihop över 200 mil på rullskidor och fortsatte åka hela vintern såklart. Sista rullskidpasset åkte jag måndagen samma vecka som vasaloppet.

Snömilen blev dock färre än vanligt. Skrapade ihop 35 mil totalt. De flesta i Orsa på två besök. Moena Italien och en sportlovsvecka där jag var sjuk men ändå hann glida sista dagen i Fjätervålen.

Till nästa säsong har jag massor av idéer och tankar om träning och hur jag skulle kunna förbättra den. Men det är också en fråga om totalbelastning och att få saker att gå runt på bästa sätt.
Men elitled gäller som mål. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar