Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

söndag 30 november 2014

Veckans träning.

Jag måste få ut mitt veckoinlägg. Jag slog förra veckans träningstid och uppnådde 1 timme och 30 minuter genom ett skiergpass och två styrkepass. Det tar sej. 

Medans de flesta seriösa och halvseriösa skidåkare letar snö och harvar runt på kilometersslingor är jag nöjd med skierg. Så länge inte snön ligger utanför dörren kommer jag välja snörena. Tror även att det är där jag får ut mest för tillfället. Trots att jag inte har tänkt åka så mycket skidor denna säsong blir jag ändå lite stressad över formen och bristen på träning när jag läser om andras kopiösa träningsmängder och tittar på Vinterstudion. Men mina pass är om än korta och få, jävligt hårda och glädjerika. 

Veckans skiergpass blev ett 5000 meters pass. Tiden blev 19.54 cirka minuten från pers. Det känns väldigt långt borta med 18.56 men men, kul att ha en tid att gå mot.

Tyvärr är inte Fröjdis (4 månader idag) så intresserad av Vinterstudion än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar