Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

lördag 22 november 2014

1km skierg = förkyld

Jag har totalt tränat 35 minuter denna vecka. Riktigt så lågt hade jag inte tänkt att jag skulle sjunka. 20 minuter löpning i tisdags och så idag, 15 minuter skierg. Det var ett kärt återseende med skiergen. Jag tycker det är en fantastisk träningsmaskin och den dagen jag skaffar en egen blir jag farlig. Däremot hade jag nog glömt hur grymt jobbig den är. Jag har nog inte kört sen i somras då Fröjdis var på g. Anledningen till att jag sprang ner till gymet och körde ett kort pass var en tävling som Erik Ohlström dragit igång. I alla fall om man ska tro Fredrik Björck. Det handlar om att dra 1000m så snabbt som möjligt. Fyfasen så jobbigt det är efter cirka 500 meter. Jag kom i alla fall under 3.30 och det är hyggligt. Att ta den tiden nästa gång ska inte vara något problem. Vad värre är att direkt efter passet så började det klia och rinna i näsan. Tror immunförsvaret redan va ganska kasst efter en del sömnbrist. Så nu blir det än mindre träning ett tag. Förhoppningsvis mer än 35 minuter nästa vecka. 


Det är väldigt kul att vinterstudion dragit igång och jag hoppas vädret vänder snart och att det blir kallt och vitt. Jag har införskaffat ett par nya fina lagg som jag ska åka på i vinter. Det kommer bygga en bra överkropp. Ett par hederliga träskidor. Sixten Jernberg med Moranisses bindning. Fina grejer. 


I övrigt kan jag ju redovisa lite tider på skiergtävlingen hittills.

Fredrik Björck 3.27
Mandus          3.29
Kristian T.       3.35
Pelle.              3.44
Johan F.         3.55
Branteström.  3.59

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar