Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

söndag 13 oktober 2013

Utklassad!

Jaha. Jag fick verkligen storstryk av bror idag. Hade inte en chans att följa i hans tempo. Jag kände mej rätt tung och stabbig i steget och fick kämpa mej under 40 minuter. 

Vi startade samtidigt och det var ruskigt trångt första kilometern. Martin börja plocka placeringar efter 300 m jag orkade inte med sånt. Luckan till honom bara växte och efter 4km såg jag honom inte mer. Han gjorde ett bra lopp och gick i mål på 38.30 spöade mej med 1.15 min. Jag trodde definitivt att jag skulle löpa snabbare än 39.45 Bara 10 sekunder snabbare än Kung Björn som gick i terräng med uppförsbackar. Tiden som varit när jag slagit brorsan i löpning är nog förbi. Det var roligare förr när han var småfet. 

Nu känns det riktigt skönt att löpningen är över för i år. Nu blir det full fokus på skidåkning och Vasaloppet. Jag förlorade brorfighten men hellre utklassad än nerspurtad. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar