Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

måndag 7 oktober 2013

Träningslägret tog hårt

Vaknade i morse sugen på fett och salt. Blivit tokförkyld under natten och känner mej sliten i kroppen. Nu efter en kebabtallrik och godis kan jag prata om det.

Det är med en skön trötthetskänsla efter en väldigt bra träningshelg. Jag skulle ändå vila några dagar efter lägret hade jag bestämt så det passar fint att va småsjuk nu. Så länge det släpper inför söndagens löpfight med bror i Hässelby. Värst är det med armbågarna som fått mycket stryk av rullskidåkningen och allt pickande i asfalten.

Lägret va riktigt fint och precis vad jag behövde med hårda och långa pass med mycket rullskidor. En extra krydda på lägret var att Stefan Ekman deltog (känner till alla vägar och jobbiga backar) och på ett pass även med vännerna Niklas Eklöf och en Niklas Johansson från Rembo. Tillsammans med Erik är detta alltså killar som siktar på topp 150 i VL. Det är alltid kul att få åka med de stora killarna och rullskidåkning gör det möjligt. Tack vare att de stakade på 3:or och 4:or (trögt rullmotstånd) och jag på 2:or som är standard på rullskidor och lättrullat kunde jag följa hela passet. Vi åkte 45km. De var ett bra tempo mellan km 4 (då 3 gringos anslöt) och 42 (toppen på backen) med extra tryck i slutet då det gick uppför några kilometer. Kul att se hur starka de är uppför backarna med stakning i hög frekvens. Själv låg jag på rulle och pickade på allt jag hade för att inte släppa. Jag förstår att jag måste lägga min träningstid på stakning nu fram till VL. Och efter denna helg är jag extra taggad på att göra det.

Fredrik Björk mörkade som vanligt och valde att resa till solen precis när det var träningsläger. Jag skulle bli förvånad om han inte tog med sig rullskidutrustningen till Mallorca.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar