Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

söndag 18 mars 2012

Tankar och nya mål.

Hej gott folk. Jag vet att jag lovade ny design på bloggen dagen till ära men det får bli senare. Jag ska i alla fall presentera mina ny mål.

Jag slog min fjolårstid på Vasan med en hel timme. Från 5.43 till 4.43. Det räckte till 833:e plats, 1174 placeringar bättre än året innan. Föret var snabbare i år så tiden är inte helt rättvis men placeringar ljuger aldrig. Det är riktigt kul att utvecklas och bli bättre, allra helst i början då det går att ta STORA kliv framåt resultatmässigt. Det är nu, när jag kommit upp till en viss nivå som det tuffa börjar. Om jag vill fortsätta plocka placeringar och nå mina nya mål måste jag nog bli mer strikt och inte bara minska ner på pilsnern och öka träningen som förut. Att jobba heltid är heller inte optimalt om jag jämför med min studietid där jag kunde lägga upp dagens träning som jag kände för. Men jag ska definitivt försöka i alla fall.

Mina stora lopp i år blir desamma som förra året fast med högre målsättning.


30 kilometer härlig terräng. Målet är självklart medaljen. Den får jag om jag löper under 2.15 Det är en riktigt tuff utmaning för mig. Min bästa tid är 2.27 från 2011.

 Jag tar bort 50% från fjolårsmålet och siktar på att placera mig topp 500.

Dessa är mina stora mål i år. Jag var ju lite sugen på AXA Fjällmarathon och Ö till Ö men de racen har redan nått sina tak i anmälningar så det kanske blir en annan gång. Under året kommer jag alltid ha ett mindre mål framför mig som ligger nära i tiden. Något att hela tiden peppa till på träningar. Nu är det Blodomloppet 10km och Ottarsloppet 21km terräng som gäller. Dessa lopp går i maj.

Jag har tränat tre pass sedan Vasan och det har känts riktigt tungt därför har jag lagt ner allt tänk på träning och bara gottat mig. Det tänker jag fortsätta med månaden ut. I april ska jag ta tag i träningen på riktigt och målet är att gå under 40 minuter på Blodomloppet.

Under året kommer ni kunna läsa om ännu hårdare träningspass, få tips och motivation till bra skid och löppass och dessutom lära av alla misstag jag kommer att göra.

Nu kör vi!

6 kommentarer:

  1. Härlig läsning! Ser fram emot att delta på olika sätt. Du glömde Vendel Viking Venture!Kanske för hårt ännu... Grattis till en väl genomförd målsättning 2011/12 och en kanonschysst blogg./D

    SvaraRadera
  2. Andreas Peterson19 mars 2012 kl. 14:39

    Lycka till Mandus! Fastän jag inte klarade 2011/2012 års mål kommer jag ha precis samma två huvudsakliga mål som dig, medalj på lidingö och topp 500 på vasaloppet.

    Som vanligt så har vi typ samma gamla rekordtid, jag har också 2.27 som rekord, dock från 1996. Men jag haltade sista 15 km i år in på 2.28.

    Men det är ett tufft mål.

    Njut av ledigheten från träningen nu. Du får gärna beskriva hur du tänker lägga upp din träning nu under våren respektive sommaren.

    SvaraRadera
  3. Härligt Mannolito, nya mål nya skavsår. Jag är imponerad av att du ids satsa ännu ett år, helt rätt. Jag funderar fortfarande på vad mina egna mål ska bli, det lutar åt antingen ingenting, eller nästan ingenting. Tyvärr så får dina seriösa satsningar mig att känna mig slö och kass, så jag kanske måste åstadkomma något sportsligt resultat ändå, utöver all rodelträning. Jag återkommer i frågan, kanske.

    /Lathinen

    SvaraRadera
  4. Måste lägga ner den här ovanan att titta in här för att se Wickströms senaste.... Ha en eggande påsk iaf hahahahah!
    /Kurt Roland Bergström

    SvaraRadera
  5. Tackar D, Vendel viking venture ligger och gror i huvudet och kanske kör jag det.

    Härligt Andreas, blir kul att sporra varandra ett år till.

    Marco min vän. Jag är glad att du ska cykla 50km terräng på Ottarseventet 17 maj. Du lär ju köra ifrån mig efter att jag har löpt 21km. Jag ska göra allt för att hänga dig.

    Kurt Roland! Hang in there. Startar upp nu i april.

    SvaraRadera
  6. Är du galen bror!! Vilka jäkla mål! Men så roligt att få fortsätta föja dig, även om du finns närmare nu = underbart. SNälla, ta med mig på nån träning! Kram // sis

    SvaraRadera