Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

fredag 30 mars 2012

Börjar bli sugen nu..

..och fet. Jag känner mig tung och osund. Har inte brytt mig överhuvudtaget om kost och träning i mars. Det ska bli riktigt skönt att komma igång med träningen igen. Jag har joggat tre pass sedan Vasaloppet och trots låg fart och endast 30 minuter långa turer känns benen som små veka pinnar. Tänk er ett okokt spaggetti med en köttbulle på toppen. Jag tror all stakträning gjort benen svaga. Nu den närmaste tiden kommer jag fokusera på löpning och benstyrka. Några kilon lättare kropp skulle heller inte skada. Min vikt är nu 76kg på 176 cm. Skulle nog underlätta för Lidingöloppsmedaljen om jag tog bort ett par kilo. Det kommer att gå av sig själv när jag minskar pilsner och godisintaget och börjar löpträna istället.
Sista slöfettodagarna nu sen kör jag igång på söndag, 1 april. Jag lovar Kurt Roland.

1 kommentar:

  1. Ska bli kul att träna med dig Mandus!
    Jag hoppas vi börjar 1a april även om det känns lite tungt efter Difdebaklet under lördagen...
    Men snart ska vi få dina spagettiben bli fullfjädrade ben fulla med spring:-)
    /LS

    SvaraRadera