Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

torsdag 4 mars 2021

Det närmar sej Elitvasan.

Några dagar kvar och jag börjar komma rätt tror jag. Har tränat tre pass sen sjukuppehållet. Tre pass senaste 15 dagarna låter ju inte optimalt men jag tror det är lugnt. Sugen, utvilad och taggad ska man vara. Och passen har känts helt okej. 

Söndags 2 timmar skidor med en 20 min i Vasaloppsfart. Lite hög puls på det passet. 

Måndag, några korta 2 minutare på ercolina stakmaskin. Pulsen normal.

Tisdags var jag sänkt igen pga covidvaccin, var tvungen att lägga mej mitt på dagen. 

Onsdag, pigg igen och nytt intervallpass på ercolina. 5,4,3,2,1min med 2 min vila. Okej känsla. Det jag skulle velat få in var ju såklart ett riktigt långt pass och pass i A2, vasaloppsfart men det satte förkylningen stopp för. 

Jag åker upp till händelsernas centrum på fredagsmorgon. Så det blir skidåkning fredag och lördag innan loppet. Det blir härligt!
Nu ska jag valla skidor! 


Från 2020. Skidtester med grabbarna på lördagen innan VL. 



Tyvärr hittade jag den här bilden i arkivet också. Från exakt ett år sen. Tror jag blivit lite klenare sen den togs. 😬

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar