Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

lördag 24 september 2011

2.27 blev det

Jag sitter i bilen hem och smuttar på en öl. Känns kanon. Det ilar i benen och köerna är långa men det är helt ok. Jag är väldigt glad och imponerad av Liv och syrran som genomförde hela loppet med ett leende på läpparna trots smärtan (som infinner sig förr eller senare på Lidingö). Mitt lopp är jag supernöjd med efter omständigheterna. På uppvärmningen kändes det svullet i halsen och tjockandningen kom oroväckande snabbt. Jag bestämde mej för att lägga mej på 50min första milen som ändå är en lätt mil och känna efter. Tyvärr kändes det som att jag höll 4.15 tempo så det var inte kul. Tankar om att kliva av fanns fram till kyrkviken, 8km men där bestämde jag mej för att köra. Vid 15km var jag inne i loppet och fick ordning på andningen. Första 10km gick på 48.15 och det tempot höll bra till 20km 1.36 och i mål 2.27 pers med 6min. Härlig känsla att stolt sätta sig ner med en kaffe i målfållan.

8 kommentarer:

  1. Härligt jobbat trots icke optimala förberedelser! Sprang Elin och din Liv oxå 3-milen, isf är jag mäkta impad av er alla tre!! Ja, det är jag ju oavsett men ändå:) /ulrika

    SvaraRadera
  2. Tack Ullis. Japp, de tog sig runt 30km de också. Verkligen bra gjort :)

    SvaraRadera
  3. Mandus efter vårt samtal ringde jag till Jonas Lundqvist. hade fel om tiden det var 1.29.42. Skickar över resultatet så att du får det svart på vitt:)
    Bra jobbat idag.

    SvaraRadera
  4. Haha det var fan va du blev till dej om det där då. Jag tror du skulle varit med och löpt idag ist. Men jag älskar utmaningar och kommer självklart slå din tid på Ottarsloppet nästa år. 1.29.30 lätt :-)

    SvaraRadera
  5. Grattis själv brorsan och tack för allt stöd och pepp innan under och efter. Grymt när vi äntl såg och hörde dig och Martin, det fick oss att faktiskt springa den sista biten :) Tänk att vi kom runt alla fyra - STORT! // E

    SvaraRadera
  6. Riktigt imponerande lopp! Mitt var en stor katastrof :)

    SvaraRadera
  7. Kan inte fatta att du lyckades slinka förbi utan att vi såg dig. Du måste helt enkelt ha sprungit sjukt snabbt. Grattis till mycket bra tid. Jag blev inspirerad, ska springa nästa år. Sub 2:30 gäller..

    SvaraRadera
  8. Sudd! Detta är fantastiska nyheter! Blir jävligt glad. Det var verkligen lustigt att jag lyckades smita förbi er alla.. För det gick inte särskilt fort kan jag lova. Snakkes

    Tackar Håkan, såg ditt ben. Kan verkligen tänka mej hur sjukt drygt det måste vara att efter 25km, efter krampperioder i den jobbigaste delen av banan bli getingstucken. Mm, kul.

    Tack syrran, sugen på att riva av vasan igen? Fem månader..

    SvaraRadera