Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

tisdag 4 december 2012

1 mils jogg.

Det känns fint nu när jag sitter på sängen och bloggar från telefonen. Snus och skön känsla i kroppen. Värre var det att ta sig iväg när jag väl kommit hem från jobbet. Trött i kroppen trots "bara jobb". Sen har jag 35 minuter på buss hem från sjukhuset där jag hinner bli kåmig och låg i blodsocker. Så imorgon tar jag med mer käk och träningskläder. Åker direkt till gymet. Det kändes i alla fall lättare än väntat med löpningen. Eller joggen. 10 km på 1h. Kanske har med vikten att göra. Den här lätta kroppen skulle jag haft till Lidingöloppet. Imorgon blir det så dags att testa överkroppen. Har en svag aning om att det kommer gå lite tyngre. Det blir ni varse imorgonkväll skidentusiaster. Då ska jag även berätta om mitt upplägg för dessa tre månader.

3 kommentarer:

  1. Fan vad kul att du är tillbaks! Får du lite muskler på din späda kropp kommer du bli hypersnabb på skidorna. Speciellt eftersom fästvallan knappast kommer släpa i nu när du är så lätt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja Håkan. Ja, jag tänkte liksom lägga till lite stakmuskler. Kommer nog hitta normalvikten innan Vasan nu när jag kommer igång igen. Vill gärna ha fäste första backen i alla fall :) Du når väl led 1 ganska lätt i år va? Vilket seedningslopp blir det? Jag kommer jaga dej ordentligt på Vasan.

      Radera
    2. Det kan vara en fördel att ha fäste om du inte bestämmer dig för att staka så lätt du är?
      Hade jag vetat att jag kommer kunna träna på bra så hade jag absolut satsat ganska högt. Men nu kommer ju en bebbe mitt i juletider så vi får se hur mycket träning som hinns med då...

      Radera